جزئیات تجربه

عنوان تجربه
کانون تربیتی
فرهنگی
1387/01/01
1387/12/30

اطلاعات تجربه

متوجه این شدیم که مدیران خوب معتقد کم داریم و لازم است که تعداد این افراد بیشتر بشوند.
رضا صفایی فیروزآبادی فعال فرهنگی اجتماعی اولین فعالیتش را سال 87 داخل دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان شرروع کردند که مسئول هیئت محبین اهل بیت بودند و یک هیئت با مدل جدید بر اساس رفتار و برخورد و توقع دانشجویی پایه گذاری کردند که دانشجویان این هیئت را بپسندند و در این هیئت شرکت کنند و یک سبک و سیاق جدید به این سخنرانی دادند که 25 دقیقه‌ی ابتدایی سخنران بحث و گفت و گویی داشت و بعد کلیپی پخش می‌شد و بحث ادامه پیدا می‌کرد و بعد هم مسایئل مختلف و بیانیه نویسی ها را در حوزه بسیج دانشجویی شهید آوینی دنبال می کردیم و عضو شورای فرهنگی دانشگاه استهبان بوده و در زمینه های مختلف فعالیت داشته و در کانون قرآن و عترت هم بوده و همچنین فعالیت‌های دیگری نیز انجام می‌داده است و همچنین عضو هیئت امنای مجمع عاشقان ثامن الائمه فعالیت‌هایی را در بعد هیئت و جذب نیروهای کارآمد انجام می‌دادیم و تفکرمان این بود که کار کیفی باشد و نه کمی و طبق گفته‌ی آقای پناهیان که فرموده بودند فعالان فرهنگی در جامعه‌ی اسلامی به دنبال افرادی بگردند که عضو مجموعه‌ای نیستند و ما پایه‌ی کار را بر روی شناسایی درست افراد بگذاریم و این شناسایی درست باعث این می‌شود که انرژی و وقت‌گذاری ما هدر رفته نباشد و خروجی داشته باشد و به همین علت سیاست‌هایی را هم در باب شناسایی افراد و بیشتر قشر نوجوان داشته باشیم و برای همین کار مدارس خوب شهر و افراد کارآمد مدارس را شناسایی کردیم و یک صحبتی با قرارگاه خاتم انجام دادیم و یک سری فرم ها را ایجاد کردیم تا سطح افراد مشخص بشود و عقیده‌ی ما هم این بود که به جای کمیت به کیفیت بپردازیم و روی یک سری از افراد خاص کار کنیم و این افراد خاص هم به عنوان مدیران فرهنگی فردای جامعه کار انجام بدهند و بیشتر کار ما هم روی مسائل اعتقادی و گروهی است و به نظرمان آمد که مطابق با فکر آقای پناهیان جلو برویم و نظر ایشان این است که وجود هیئت در کنار یک کار فرهنگی و مدیریتی باعث کارآمدی بیشتر نیرو خواهد شد و هیئتی که طبق گفته‎‌های حضرت آقا کار و فعالیت انجام می‌دهد و به نظرمان آمد که این افراد باید افراد موثر و مدیری بشوند که با قدرت بالا بسیج دانشجویی یک دانشگاه را مدیریت کنند؛ دانش آموزان از پایه هشتم عضو مجموعه می‌شوند و مهم ترین معیار ما برای انتخاب افراد هم خانواده است چرا که ما اگر بخواهیم روی یک نوجوانی کار کنیم تا مدیر فردا باشد باید در قدم‌های اول تربیتی مشکل خاصی نداشته باشد تا ما بتوانیم اثرگذاری داشته باشیم بنابراین قبل از بررسی دانش آموز به بررسی خانواده دانش آموز می پردازیم و بعد به بررسی دانش آموز می پردازیم و بعد از انجام کار متوجه شدیم که خانواده‌های خوب بسیار زیادی وجود دارند که عضو هیچ مجموعه ‌ای نیستند. برای شروع کار طرح نامه‌ای را نوشتیم و به آموزش و پرورش ارائه دادیم و آموزش و پرورش هم به ما نامه‌ای داد که معاون پرورشی مدرسه اسامی دانش‌آموزان خوب خودش را به ما بدهد و یا اردویی را کانون فرهنگی برگزار می‌کرد تا افراد خوب شناسایی بشوند و ایده‌ی ما این است که هر 4 یا 5 دانش‌آموز به یک مربی متصل بشوند البته تمام اتفاقات را به خانواده توضیح بدهد و از خانواده هم کار بخواهد تا بعد از 4 یا 5 سال خانواده هم ارتقا پیدا کند تا کار و وقت به هدر نرود و یک سری روانشناس‌های تحصیل‌کرده هم داخل مجموعه گذاشتیم تا مسائل مختلف خانوادگی دانش‌آموزان را پاسخ بدهد و کلاس‌های نظامی با مربیان فرهنگی هم داریم که در این آموزش‌ها نظم، ولایت پذیری و... را فرا می‌گیرند.
بنیاد خاتم، مدارس خوب شهر، افراد کارآمد مدارس، آموزش و پرورش و معاونین پرورشی مدارس
دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان
هدفمندی در شناسایی و فعالیت مجموعه
.
رتبه‌های برتر کنکور و مسئولین بسیج‌های دانشجویی از مجموعه‌ی ما بودند.

مستندات تجربه